Not everything is perfect

Zelf denk ik dat aardig wat mensen veel met hun uiterlijk bezig zijn. En eigenlijk is dat niet zo gek. Want als vrouw zijnde, besteed je toch veel aandacht aan je uiterlijk?
Dat klopt in zekere zin wel. Je wilt graag netjes en goed gekleed de deur uit. Er goed uit zien voor je vriend/in. Of voor die baan die je zó graag wilt, dan moet je wel dé perfecte outfit uit de kast trekken.
Natuurlijk zit daar een groot stuk waarheid achter, maar niet alleen de kleding en het uiterlijk zegt alles, óók je uitstraling en houding zijn minstens zo belangrijk. Misschien nog wel belangrijker. ( en vergeet vooral de inhoud niet )
Het gaat om het gehele plaatje, niet alleen om de buitenkant.


‘Wat zullen mijn vrienden zeggen van mijn nieuwe vriend/in?’
Ook dit herkennen veel mensen denk ik wel. Vaak vraag je jezelf af wat de buitenwereld van jouw keuze vindt. Draag je wel de juiste outfits? Is je vriend/in wel leuk genoeg? Hoor ik er wel bij?
Mensen vinden het vaak belangrijk – niet iedereen – wat anderen van jou vinden. Je wilt graag leuk en aardig gevonden worden. En soms ga je daardoor ook anders gedragen. Maar is dit het allemaal wel waard?
Ik denk zelf dat we er niet leuker door worden, integendeel. Naar mijn mening is het van belang dat we aandacht besteden aan elkaar, aan de dingen waar we vrolijk en blij van worden.
Steek energie in je interesses en in de mensen om je heen.
Dat is eigenlijk als je er bij nadenkt, toch meer waard dan dat extra beetje mascara, of die extra blik in spiegel?
Ik ben van mening dat je goed bent zoals je bent. Je hoeft je voor niemand te veranderen. Ieder mens is uniek en daarom goed zoals hij of zij is. Je kunt jezelf niet vergelijken met iemand anders. ( dit heb ik zelf vroeger ook gedaan )  Vaak bereik je ermee dat je je onzeker voelt, omdat die ander er in jouw ogen beter uitziet, zich beter kleedt. Maar misschien vindt diegene dat wel van jou?
Het is belangrijk dicht bij jezelf te blijven en te doen waar jij je goed bij voelt. Sta achter je eigen keuzes.
Zelf heb ik daar ook wel is over getwijfeld. Doe ik dit wel goed? Is dit wel de juiste keuze? Maar op dat moment was dat voor mij de juiste keuze en heb ik dat geaccepteerd. Nu zal ik dat anders doen, maar toentertijd was dat wél de juiste keuze.
Twijfel je aan jezelf, of aan je keuze? Vraag jezelf dan af of jij achter die keuze staat, of dat je er toentertijd achterstond. Is dat zo? Dan is die keus goed. Ongeacht wat andere vinden.

Zelf denk ik altijd: ‘Ik ben niet perfect, ik volg mijn dromen en doe wat ik graag doe. Ik ben niet perfect in mijn studie, want ik moet nog veel leren en verder ontwikkelen. Ik ben niet perfect in de vriendschap, want ook ik maak fouten en pak het soms verkeerd aan of ik kwets mensen onbewust. Ik wil niet perfect zijn, want dat bestaat alleen in je eigen gecreëerde droomwereld.’

En hier geloof ik ook nog steeds in. Daarom vind ik deze quote ontzettend goed.

“Being happy doesn’t mean that everything is perfect. it means that you’ve decided to look beyond the imperfections.” 

 Nu zullen jullie wel denken, dit is toch een fashionblog? Zeker, maar ook wil ik jullie graag meenemen in mijn andere interesses, als persoon. En dus ook in deze blog.
Liefs,
Sanne

3 gedachtes over “Not everything is perfect

  1. Hoi Sanne,

    Ik kwam je blog tegen, wauw! Wat maakt dat indruk.. je hebt mooie foto’s op je site.
    Ik heb een vraagje… ik heb sinds 2 maanden een vriendje, maar hij zegt vaak dat ik er een beetje saai uit zie. Hierdoor ben ik erg onzeker. Wil jij mij tips geven????

    Groetjes, Sjoukje.

    • Hey Sjoukje,

      Wat vervelend dat je je daardoor onzeker voelt.
      Ik wil je wel op weg helpen met wat tips, maar ik vind dat erg lastig als ik je niet zo goed ken.
      Anders stuur je even een mailtje naar: Sannee.doo@live.nl , dan vertel je wat over jezelf en de outfits die jij nu draagt. Dan kan ik je op weg helpen met wat tips!

Geef een reactie

