Modemanagement of Pedagogiek?

Studiekeuzes.. echt helemaal niks voor mij!
Ga ik Pedagogiek studeren, of Modemanagement? Allebei vind ik namelijk ontzettend leuk.

Ik denk dat de meeste mensen wel weten dat ik he-le-maal gek van mode ben. Dat is ook één van de redenen waarom ik ben gestart met deze blog. ( en mijn website! )
Maar, kinderen vind ik ook écht geweldig. Ik heb ook niet voor niks een sponsorkindje in Afrika – Uganda om precies te zijn – waar ik heel gek op ben.
Ook houd ik er heel erg van om kinderen te observeren, en wat te kunnen betekenen voor die kinderen.
Kinderen met ADD bijvoorbeeld. Er zijn mensen die niet goed weten wat het kind heeft. ‘Hij is druk, dus het zal wel een afwijking zijn.’


Heel veel om mij heen, hoor ik mensen dit zeggen. Natuurlijk zit er een kern van waarheid in. Maar een kind met ADD is gewoon een heel normaal kind. Het kind heeft alleen wat structuur nodig, en niet teveel prikkels. Moeten we dan meteen een stempel met “druk” op dat kind plakken? Ik vind van niet. Elk kind is uniek, en dat kind moeten we ook zo zien en op deze manier begeleiden.
En dit is nou het gene wat ik heel bijzonder vind. Het analyseren voor het kind en een bepaalde aanpak voor het kind kiezen wat het beste bij dat kind past.
Taal- en gedragsproblemen. Ook een kant wat mij aantrekt. Ten eerste al omdat ik vind dat er tegenwoordig aardig wat kinderen achterlopen in de taalontwikkeling. ( wat helemaal niet nodig is )
Ik vind de ontwikkeling van kinderen heel bijzonder en wil hier graag aan bijdragen.

Aan de andere kant, vind ik mode ook écht ontzettend leuk. ( oké, op dit moment is de economie betreft de mode, barslecht )
Toch denk ik niet dat we ons moeten laten leiden door de economie. We moeten gewoon doen wat we goed kunnen én wat we leuk vinden.
Alleen ik vind dat op dit moment erg lastig.
Ik ben altijd al aan drama queen geweest als het om kiezen en beslissingen nemen gaat, maar een studiekeuze maken is nóg lastiger.
Er is ook ZOVEEL! Gewoon echt teveel keus. Aan de andere kant is dat goed, maar nu kan ik niet kiezen.
Wil ik in de mode gaan werken, of wil ik met kinderen gaan werken ( met name dus de taalontwikkeling! )

Modemanagement. Het lijkt me ook echt heerlijk om in een managementteam te zitten wat dan met mode te maken heeft. Of je eigen kledinglijn.
De school zelf vind ik ook echt heel gezellig. ( Ik heb het trouwens over TMO in Doorn )

Wáárom vind ik dan ook echt alles leuk?
Je leest dus al, studiekeuzes zijn niets voor mij. Ik denk dat ik maar een lijstje ga maken met de positieve en de negatieve punten van elke opleiding voor mij, om zo tot een goede beslissing te kunnen komen.

Hebben jullie dat niet? Het-bekende-studiekeuze-probleem?

Fijne twee paasdag nog!

Geef een reactie

