Sanne’s diary: Amerika, heerlijk drie weekjes vrij gehad!

De week nabespreken met Sanne – blogger én eigenaresse van morewithfashion.com

myphoto

Hehe, weer eens een diary van mij. Volgens mij is het twee weken geleden dat ik de laatste diary online heb gezet. Het moment dat ik mijn diary wilde uploaden, kwamen er weer allemaal verplichtingen naar voren, waar ik helaas niet onderuit kon komen. ( óók niet voor mijn website, helaas! )
Verder heb ik wel twee ontzettend leuke weken gehad! Heerlijk twee weken – eigenlijk drie weken – vrij gehad van studie.
Deze weken heb ik lekker bij kunnen komen, en kunnen genieten van mijn vrije dagen.
Als eerste zal ik wat vertellen over Amerika – New York – waar ik de eerste tijd heb doorgebracht.
Omdat het best lang geleden is, zal ik deze diary proberen wat uitgebreider te maken. “Proberen” , omdat ik echt een intensieve week heb qua studie.

Woensdag 24 april ben ik naar Amerika gegaan, New York om precies te zijn.
Wat echt even minder leuk was, toen we zaten te wachten voor we mochten boarden, was dat de alle animatie in het vliegtuig niet werkten. De kastjes waar je films kon kijken, spelletjes kan doen etc., deden het dus niet. Storing binnen het systeem.. Dan ben ik wel een boekenwurm, maar zeven uur lezen, vind ook ik toch wel erg lang. Gelukkig is het uiteindelijk wél opgelost!

977001_169299426564857_1108939803_o

‘Almost there! Just a few minutes…’ stond er dus een hele tijd!
De vlucht heen duurde ook nog wel erg lang. We stegen al later op door de storing, en onderweg kregen we nog te maken met turbulentie, waardoor we negen uur deden over een vlucht van zeven uur.
Maar we zijn  er gekomen! 🙂
JFK airport, daar landden we om 13:15 – Amerikaanse tijd. Maar juig niet al te vroeg, want je moet de douane nog door, vingerafdrukken laten maken, en op de foto.
Dan op de taxi wachten, heel New York door en dan arriveer je na ongeveer 4,5 uur bij je hotel. Hotel Affinia Manhattan is de naam. Ik moet zeggen; top hotel! Goede locatie – hartje Manhattan – goede service. Het enige is, dat ze je koffer niet voor niks naar boven dragen. Voor elke dienst verwachten ze een dollar. Heel grappig om dat te zien. ( behalve dat het je elke keer dollars kost! )
In de avond zijn we alleen nog wat gaan eten. Verder heb je niet veel energie, na bijna 12 uur reizen.966848_169072606587539_1096077560_o
Aangezien ik toch in Amerika was, zijn we maar op zijn Amerikaans gaan dineren. Voor een snelle hap. Weet je wat dat voor de Amerikanen betekent, een snelle hap? Een ongelooflijk groot stuk pizza, met daarbij een biertje in een papieren bekertje. Écht typisch Amerikaans dus, groot en veel! ( en ik ben dus iemand die nooit veel eet )

In New York heb ik veel gewinkeld, ben ik in de avond naar barretjes geweest, en natuurlijk heb ik nog wat cultuur gesnoven.
Wat mij van het bezoek aan de Ground Zero, vooral is bijgebleven, zijn de namen van de slachtoffers. Er bevinden zich zoutwater putten op de plek waar het gebouw stond wat door de vliegtuigramp in elkaar is gestort. Al de namen van de slachtoffers zie je op de randen van de zoutwater putten staan. Ik vind dat echt enorm heftig. Al die namen, zo ontzettend veel slachtoffers..
Wat dan wel weer een beetje leuk is me te zien, is de enige “overlevende” boom de met kettingen is vastgeketend. Deze kleine boom heeft de vliegtuigramp overleefd, en is daarom wel een bijzondere boom. ( vandaar ook de kettingen! )

468103_165715960256537_798141837_o

Het bezoek aan de barretjes, is dus ook niet uitgebleven. Tijdens het ‘stappen’, heb ik vooral cocktails gedronken. Cosmopolitan, echt heerlijk! Het grappige is wel, dat in Amerika de Cosmopolitan anders is, dan in Nederland. Hier is de cocktail gemixt met Martini, bessenlikeur en wat koolzuur. In Nederland wordt de Cosmopolitan gedronken met Whiskey, bessenlikeur, nog iets met sinaasappel? geloof ik en nog wat. Grappig dat het toch anders is.
SAMSUNG CSC

Naast New York, ben ik nog met mijn moeder naar Utrecht geweest. Gezellig twee dagen ertussen uit. We hebben geshopt, lekker gegeten, en nog even aan de cocktails gezeten in ‘Zussen’. Wat dus betekent; moeder aan de groene thee en dochter aan de cocktails. Cosmopolitan, my favorite!

In Utrecht heb ik nog een taillerokje rokje met twee doorzichtige bloesjes gekocht, super schattig! De ene blouse heeft een felle neonkleur en de andere blouse is blauw met zwart.
Hiernaast nog drie andere bloesjes, en een potlood voor mijn wenkbrauwen goed te kunnen ‘tekenen’. Dat zoek ik best al een tijdje, alleen het vinden van de juiste was lastig. Dat is nu eindelijk gelukt.

977720_169291629898970_909437255_o

Deze week heb ik de ‘French Nails’ uitgevonden. Ik vind het echt super handig. Een aantal jaar geleden heb ik wel is nepnagels uitgeprobeerd, maar dat is niet helemaal mijn ding. Dit is echt heel erg handig. Zeker als je een keertje geen zin hebt om nagellak op te doen, en toch nette nagels wilt creëren.

Waar ik in de vakantie ook erg gelukkig van ben geworden, is het weer! De eerste tijd zat ik in Amerika, maar toen ik thuis kwam, kon ik gewoon in de tuin zitten. Heerlijk!! Ik ben echt een zomermens, dus ik kan uren in de zon liggen met een goed boek. ( momenteel lees ik ‘Money’ een Amerikaans boek. Heel komisch. Gaat over een man met veel geld die een tijd in New York gaat werken. )

Nu vergeet ik nog te zeggen dat ik een nieuwe look heb. Dan is het ook niet meteen zo dat ik compleet van uiterlijk ben veranderd, maar wel van haarkleur. Van mezelf ben ik donkerblond/lichtbruin, en nu heb ik mijn haar dus donkerder. Ik vind het zelf mooier staan, omdat je hierdoor mijn blauwe ogen beter ziet. ( en ik hoorde van iemand dat bruin haar en blauwe ogen, één van van de zeven schoonheden is. :))
Maar weer even serieus worden, mijn haar is nu dus donkerder. Mocht je nieuwsgierig  geworden zijn, je kunt het zien bij dit artikel.

Wat ik nog wel wil zeggen, voortaan zet ik mijn diary op zondag online. Dinsdag is niet de meest handige dag vanwege mijn studie. Vanaf aanstaande zondag start ik daar dus mee.
En het logo wat jullie bovenaan mijn diary vinden, is het nieuwe logo. Vinden jullie het wat? I’m curious!

Dan wil ik jullie verder nog een hele fijne week wensen! Op naar het pinksterweekend, zal ik maar zeggen!
Gaan jullie nog wat leuks doen? Ik ga weer lekker een weekendje naar Utrecht! 🙂

Liefs, Sanne 

8 gedachtes over “Sanne’s diary: Amerika, heerlijk drie weekjes vrij gehad!

Geef een reactie

