Myrna blogt: Stress en het gevolg

Stress! Iedereen kent het wel. Van die weken dat je zóveel in een korte tijd voor elkaar moet krijgen. Tentamenweek, beoordelingen, projecten, noem maar op. Naast die stress wil je dan graag ook wat afleiding. Maar lukt dat wel? Zit je hoofd niet propvol met alle tentamen/afrondingsstress??

Mijn gastblogger Myrna,  gaat met jullie haar ervaringen rondom stress delen. Een best wel herkenbaar gevoel, als je het mij vraagt.

Schermafbeelding 2013-06-16 om 20.39.12

Iedereen zit nu in zijn/haar laatste schoolweken, of heeft al lekker vakantie. (lucky you!) En ik, ik zit flink te stressen. Want ja, ik zit op een MBO school die zijn zaakjes niet zo goed op orde heeft. Vier weken lang minstens drie toetsen per week gehad, leek er eindelijk een einde aan te komen met een relaxte toetsweek, krijgt dat opeens een hele andere wending. Een toetsweek vol toetsen. En de laatste lesweek ook weer drie grote toetsen. Super!

take-a-breath1Daarbij een amandelontsteking voor de 1328423miljoenste keer in 7 maanden. Antibioticakuurtje er tegenaan, nog een kuur er tegenaan, conclusie: het helpt niet meer. Bij de KNO-arts op bezoek, en door naar de anesthesist en operatiekamer. Oké, naar de anesthesist moet ik nog, nu ik dit schrijf en de operatie moet ook nog gebeuren. Maar als het je eerste operatie is, brengt het bij mij drie gevoelens met zich mee.. de nodige stress, (help, nog meer?!), interesse/nieuwsgierigheid en ook wel een opgelucht/blij gevoel.Schermafbeelding 2013-06-16 om 20.46.14

Kortom, ik sta stijf van de stress. Sporten, datgene wat juist afleiding geeft bij mij, heeft er door alle drukte en ziekte niet ingezeten. Ik moest dus een andere manier vinden om de stress te overleven. Oh my god, kleding kopen! Zoals jullie misschien nog weten van m’n vorige blog heb ik vlak daarna een spijkerjasje in het paars gekocht, twee shirts en een zwart tuniekje van doorzichtige stof met een gouden riempje. Ook heb ik afgelopen week een lichtblauw spijkerjasje en twee basic topjes besteld op internet. En dat terwijl er niet eens een geldboom in m’n tuin groeit. Ook word ik opeens creatief. Heb Allstars ‘look a likes’ versierd met studs. Én ik begin zelfs op een echte kok te lijken, door op de pizza mozzarella met pesto, wat plakjes salami te leggen.

Schermafbeelding 2013-06-16 om 20.39.59

Misschien is het niet eens meer afleiding, maar gewoon studieontwijkend gedrag. Daarom ga ik ook NU weer verder met leren. Ik hoop dat jullie laatste schoolweken wat beter zijn verlopen of beter gaan verlopen dan die van mij. Over twee weken is het eindelijk klaar, kan ik mij gaan voorbereiden op de operatie en daarna heerlijk genieten van de vakantie!

PS. Het concert bij Sanne Hans/Miss Montreal thuis was heel erg leuk, lief en gezellig. Heb er heel erg van genoten, ben ontzettend trots en heb de liefde van m’n leven gekregen, een knalroze tas. Die gaat nu bijna overal mee naar toe. Als ik er aan terug denk heb ik weer een ‘big smile’ op mijn gezicht.

Myrna.

3 gedachtes over “Myrna blogt: Stress en het gevolg

Geef een reactie

