Personal update: London and Cambridge, here I come!

Cambridge! Het is zover.  Een aantal maanden geleden heb ik mij ingeschreven voor een talenreis. Morgenochtend vertrek ik. Eerst ga ik een weekendje naar Londen en op zondag vertrek ik dan richting Cambridge. Drie weken aan mijn Engels werken in Cambridge. ‘Maar je hebt toch vakantie?’ ‘Waarom ga je niet genieten van je vrije weken?’ ‘Vanaf september ga ja afstuderen, ga lekker genieten kind!’ Deze reacties heb ik vaak te horen gekregen. Wil jij ook weten wáárom ik dan toch gekozen heb voor deze talenreis?

ilsu-scandis-campus-and-staffBron EF

Een talenknobbel heb ik wel. De Nederlandse taal vind ik geweldig, maar de Engelse taal spreekt mij ook echt aan.
Ik ben heel erg geboeid om uit te vinden of het “going” of  “go” is. En waarom dan. Vindt de handeling direct plaats of later? Dat is dan weer van belang om het woord goed te kunnen vervoegen.
Dat ik artikelen en teksten schrijven erg leuk vind, dat weten jullie vast wel. (anders zou de kans groot zijn dat ik niet zou bloggen!)
Ik zal vanaf begin af aan vertellen hoe ik hierop ben gekomen en wat mij vooral heeft gedreven dit te gaan doen.

Het  begon zo’n half jaar geleden. Ik was erg aan het twijfelen welke studie ik zou gaan volgen. In ieder geval een studie met taal, management en ook economie.
‘European Studies’ is in mij opgekomen eveneens ‘Pedagogiek’ -, ‘Communicatie management’ en ‘Modemanagement’.
Voor de drie studies  speelt zowel de Nederlandse, als de Engelse taal een rol. Bij de studie ‘Pedagogiek’ speelt alleen de  Nederlandse taal een rol. (of je moet keuzevakken kiezen in de Internationale richting)
Naar het buitenland gaan en daarnaast een taal verder ontwikkelen, is altijd aan mij blijven knagen. Ik vind uitdagingen aangaan leuk. Nieuwe dingen leren, ontwikkelen etc. Engels is een wereldtaal die je eigenlijk wel móet kunnen spreken, vind ik. Dat was de eerste reden om eens te gaan kijken naar zo’n reis. Zo gezegd zo gedaan.
Ik ben internet gaan afstruinen voor taalcursussen. Een paar organisaties gevonden en deze ook gebeld.
In de eerste instantie wilde ik graag naar Amerika. (vooral vanwege het land) In Engeland is het Engels wat bekakter. Dat spreekt mij ook wel aan. Daarom ben ik  me – na veel overleggen en brainstormen – uitgekomen op Cambridge.  In Cambridge hebben ze ook appartementen die je met minder personen hoeft te delen. Met veel studenten op een campus, trekt mij niet.
Ik heb uiteindelijk gekozen om de talenreis te gaan doen bij ‘EF’, een organisatie die talenreizen verzorgt over heel de wereld. Van Australië tot Parijs.  
Ook heb ik een informatieavond bijgewoond en ik ben erg tevreden over de manier waarop het gaat. Ze hebben mij goed verwittigd hoe alles in zijn werk gaat en wat ik van welk land kan verwachten.
Daarom is mijn keus ook gevallen op ‘EF’. Ze hebben ook een platform op internet waar je van tevoren al contacten kunt opdoen met studiegenoten die ik ook naar hetzelfde land gaan. Vooral dat vind ik ook een voordeel.

a0472f0c01Ik ben erg benieuwd wat ik van de talenreis in Cambridge ga vinden.  Ik zie het wel.
Morgenochtend om 9.30 vlieg ik vanaf Schiphol naar ‘London Stansted Airport’. Het weekend zal ik dan doorbrengen in Londen en zondagochtend, vertrek ik dan in de richting van Cambridge.
Uiteraard houd ik jullie op de hoogte. Ik neem mijn macbook mee, om gewoon te kunnen bloggen en artikelen te kunnen schrijven.
Op zondag zal ik mijn diary updaten en deze zal dan in het teken staan van Cambridge en de ervaringen daarom heen.
Stay tuned guyz!

Liefs,
Sanne

7 gedachtes over “Personal update: London and Cambridge, here I come!

Geef een reactie

