Sanne’s diary: “All you need is love, but SHOES never hurt anyone”

LONDON AND CAMBRIDGE! SAMSUNG CSC

Eerste update vanuit Cambridge. Deze update combineer ik met mijn diary die ik zondag niet online kon zetten vanwege internetproblemen. Dat is nu gelukkig opgelost.

London, what i’ve done there?

Vrijdagochtend vroeg ben ik vertrokken in de richting van Amsterdam Schiphol. Om 9.30 vertrok het vliegtuig richting Londen. Toen we net in de lucht waren, kwamen ze langs met drinken. Ik bestelde koffie, want in de ochtend had ik vanwege de tijdsdruk nog niet veel op. Had een paar slokken genomen van mijn koffie en toen gingen we alweer dalen. Daar kwam ik om 9.30 aan. (Engelse tijd)
Na het uitstappen en de bagage te hebben opgehaald, liepen we naar buiten. We liepen tegen een muur van hitte op. Warm in Engeland? JA! Het was daar 28 graden. (nog steeds trouwens. Het is gewoon al  vier dagen 30 graden, echt heel bijzonder in Engeland!)
Het hotel was weerzinwekkend groot en de kamers waren het tegenovergestelde. Twee dagen daar slapen was dus lang genoeg. Londen is echt een fijne stad. Leuke oude gebouwen en gezellige mensen. Wel is het in de avond erg stil. Engelse leven vooral in de middag. Veel pubs en bars gaan ook om 00.00 dicht. Andere iets later, uiterlijk rond 2.00/3.00 uur.
Het was ook echt heel erg wennen dat ik mijn identiteitskaart/paspoort vaak heb moeten laten zien. Je mag pas vanaf 18 jaar drinken en in clubs mag je pas binnen vanaf 18 jaar. De eerste keer dat ik mijn paspoort heb moeten laten zien, dacht ik;’What the….ik ben 22 jaar!’ Maar, ik schijn er altijd jonger uit te zien. Vandaar.
Ik zal jullie tussendoor een paar foto’s showen, voordat het een heel boek wordt in plaats van een diary inclusief Cambridge-update.

SAMSUNG CSC

Aangekomen in Londen. We waren te vroeg, dus we konden nog niet op de kamer. Dan maar een drankje bij ‘Eve’s cafe’.

SAMSUNG CSC

“All you need is love, but SHOES never hurt anyone” Mooie quote.

Het cafeetje in London was erg gezellig, Het is een Italiaans cafeetje. Ze hebben daar echt heerlijke broodjes en goede koffie. Beter dan het weerzinwekkend grote hotel en de kleine kamers.
Ook zijn we in Londen naar twee musicals geweest. Ik heb namelijk van mensen gehoord dat wanneer je in Londen bent, je naar musicals moet gaan. Een heel andere ervaring dan Nederlandse musicals. And that’s totally true! Engelse musicals zijn zoveel gaver en leuker! Een en al show.
Vrijdagavond zijn we naar WE WILL ROCK YOU!’ geweest en zaterdagavond  naar Chorus line’.

SAMSUNG CSC

Het theater. Echt een heel gaaf en ook mooi theater.

SAMSUNG CSC

After the show ‘WE WILL ROCK YOU!’

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

After the show ‘Chorus line’.

Verder hebben we de stad doorgeslenterd en op terrasjes wat gedronken. Het was heel het weekend echt ontzettend heet – boven de dertig graden – dus in de stad heel de dag rondslenteren is best wel vermoeiend.
Wel heb ik echt twee heerlijke dagen gehad in Londen.

SAMSUNG CSC

‘Terrassen’ en ‘wijnen’ !

SAMSUNG CSC

Uitrusten en bijkomen van al het wandelen en de hitte.

Cambridge

Zondagmiddag ben ik gearriveerd in Cambridge. Vanaf Liverpool zijn we met de trein richting Cambridge gegaan.
Eenmaal aangekomen, zijn we met de taxi naar mijn appartement gebracht. Bij aankomst moest ik nog erg wennen, omdat het anders is dan ik gewend ben. Nieuwe mensen, andere cultuur, andere leefgewoonten. Het appartement zelf is niet echt alles. Het is ontzettend warm en er is geen privacy. De bedden staan heel erg dicht op elkaar en je hebt geen aparte kamer. Dat is erg wennen, omdat ik redelijk op mijn privacy gesteld ben.
Mijn kamergenoot is wel aardig, ze komt uit Mexico en is hier voor vijf weken. (vertrekt zelfde week als ik)

Gister de eerste dag naar de universiteit geweest. Welkomstboodschappen en rondleiding door Cambridge – in een temperatuur van dertig graden, geloof mij maar dat het dan best warm is.
Vandaag de eerste studielessen gehad. ‘General English’ en ‘I-lab’. Het is nog erg wennen, maar ik heb wel leuke mensen ontmoet. Waaronder ook een aantal Nederlanders.
Ik ga het deze week allemaal wel zien. Heb tot vrijdag les en dan lekker een weekendje vrij. Zondag update ik weer een artikel over Cambridge, hoe ik mijn eerste week heb ervaren.

Hij is deze keer wat langer vanwege Londen. Hoop dat jullie hem leuk vinden! 🙂

Liefs,
Sanne

4 gedachtes over “Sanne’s diary: “All you need is love, but SHOES never hurt anyone”

Geef een reactie

