Hair and beauty: How to create a good look?

‘Mijn make-up zit niet goed.’ ‘Je wilt nu meteen door naar de club? Dat kan écht niet met deze make-up.’ Of ‘Deze eyeliner vind ik niet heel fijn, hij gaat er heel snel af.’ en ‘Ik ga dus niet naar college/werk zonder mijn make-up. Dat kan écht niet.’
Dit soort “problemen” komen wel regelmatig voor bij vrouwen. Bij de ene vrouw speelt dit een grote rol dan bij de ander.
Toch is het wel zo dat je je sneller happy voelt met een goede eyeliner of een goede mascara.
Het is inderdaad zo dat de ene mascara beter blijft zitten dan de ander. De ene mascara is minder klonterig en de andere mascara maakt minder lange wimpers. Dan is het wel bewezen dat je geen minder lange wimpers kunt “maken” , maar door het effect van die desbetreffende mascara, lijken je wimpers wel langer. Bij een dikkere borstel lijken je wimpers dus voller.

SAMSUNG CSC

Dit is de make-up look die ik zelf vaak creëer of probeer te creëren. Soms kan ik nog wel is van kleur liggen, omdat ik mijn kleding en makeup altijd wel een beetje probeer te matchen.

Als eerst is het van belang om bij jezelf na te gaan, wat voor type je bent. Zomer, winter, herfst en lente. Vier verschillende types die een andere huid en een andere haarkleur hebben.
De zomertypes hebben van nature een vrij lichte huid. Blond haar tot lichtbruin. Lichte tinten staan jouw vaak het best. Hele donkere tinten maken je vaak hard.
De herfsttypes hebben vaak donkerbruin, goud of rood-achtige haar. Herfstkleuren staan jouw daarom vaak het beste. Bruin, rood, beige etc.
Wintertypes hebben een vrij donkerbruine haarkleur. Lichtroze, donkere kleuren, een blush.. Als wintertype kunt je best aardig wat kleuren gebruiken.
Lentetypes hebben rossig tot licht of goudbruin haar. De lentetypes kunnen het beste beigetinten gebruiken. perzik etc.

Als je weet wat voor type je bent , kun je heel makkelijk make-up aanbrengen die jou  goed staat. Zonder dat je er nep uitziet, vanwege de make-up die je draagt.
Sinds ik daar zelf rekening mee houd, is mijn make-up een stuk natuurlijker en straal ik meer. Vroeger droeg ik veel zwart, maar dat maakte mij erg had. Nu gebruik ik lichtgrijs, of maak zwart lichtgrijs, en ik heb meteen een stralende look waar ik mij goed bij voel.

Sinds kort gebruik ik de mascara van ‘Annayake’, een hele fijne mascara. Normaal gesproken gebruik ik altijd de mascara van ‘Chanel’ vanwege het dunne borsteltje.
Momenteel ben ik erg te spreken over de mascara van ‘Annayake’. Het is een wat dikkere borstel, maar deze mascara geeft wel volume.
Van mezelf heb ik redelijk lange wimpers, waardoor ik ook kan kiezen voor wat vollere wimpers.
Als je van jezelf wat kortere wimpers hebt, zal ik wel een dunne borstel kiezen, omdat je wimpers dan inderdaad langer lijken. (ze klonteren minder)

1008347_183815931779873_966931572_oMascara van ‘Annayake. Op deze foto kan de borstel goed zien.

 Daarnaast om de make-up look af te maken, gebruik ik een eyeliner van ‘Chanel’. Deze is nog vrij nieuw. Over deze eyeliner zijn de meningen verdeeld, omdat het een vrij dik potlood is en daarom ook lastig op te brengen. Voor mij is deze juist geschikt omdat ik best wel grote ogen heb en mijn ogen ook niet zo diep liggen. (dat speelt natuurlijk ook mee)

1015120_183816761779790_1428515668_oDe eyeliner van ‘Chanel‘ .

Als je naar de Douglas gaat, zijn er echt superveel verschillende eyeliners en mascara’s. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de verschillende kleuren die je op je ogen kunt aanbrengen.

Er zijn echt ontzettend veel verschillende kleuren en merken op de markt. Voor elke vrouw wel wat wils, lijkt mij.
Nu ben ik wel benieuwd hoe belangrijk make-up voor jullie is en wat voor producten jullie gebruiken?

Liefs,
Sanne

2 gedachtes over “Hair and beauty: How to create a good look?

  1. Pingback: Awards: ‘The Liebster Award’ |

Geef een reactie

