Gastbloggen: “Be patient”

‘Geduld is een schone zaak’. Dit gezegde kennen wij allemaal wel toch? Er is altijd wel wat in het leven waar geduld voor nodig is. Soms is dat voor iets kleins zoals het kopen van dat ene jasje wat je al zo lang wilt hebben. De andere keer is het wat groters.
Voor Myrna was het dit geval. Zij moest geopereerd worden aan haar keelamandelen. Zij deelt met jullie haar ervaringen over het gezegde ‘Geduld is een schone zaak’.

tumblr_mfg33guaG11rolmx8o1_500

De afgelopen dagen stond mijn leven in het teken van geduld. Ik ben 18 juli geopereerd aan mijn keelamandelen en vanaf die dag heb ik het tot nu toe rustig aan moeten doen. Ik heb als het ware opnieuw moeten leren praten en eten.

Huh?! Opnieuw leren praten en eten? Ja, jullie lezen het goed. De operatie zelf is een routine operatie, maar de herstelperiode is heftig op oudere leeftijd. Je hebt zoveel keelpijn dat praten nauwelijks lukt. stukje bij beetje lukt dat weer, en nu 11 dagen later kan ik weer aan een stuk door praten, wel met pijn helaas! Hetzelfde geldt voor eten en ik denk dat ik daar het meeste geduld voor nodig had en  ook nog steeds heb. De eerste dag mag je alleen ijsjes eten en ijswater-, limonade of appelsap drinken. De 2e dag mag je dat gaan uitbreiden naar koude vloeibare dingen zoals vla en griesmeelpap. De 3e dag mag je in principe weer alles eten op een paar dingen na. Maar 11 dagen later leef ik nog steeds op ijsjes, toetjes en boterhammen met knakworstjes of smeerkaas i.v.m. de pijn. Wat verlang ik naar een lekker biefstukje met gebakken aardappeltjes! Nog even geduld hebben…

1014152_4909766102674_677481209_n

Verder kan ik vrij weinig doen, dus lig ik de hele dag op de bank of bed, tv te kijken etc.
Uit verveling ga ik internetshoppen in de sale van H&M. Maar zo makkelijk gaat dat niet. De 4 dingen die ik per se wilde hebben,  waren de hele tijd niet beschikbaar in mijn maat. Althans niet tegelijk. Na een dag of 4, 5, 6 jagen heb ik eindelijk wat ik wil hebben! 2 vrolijke blazers met 2 leuke treggings.
61637_4923301801058_1038156229_nNaast het feit dat ik alweer kleding heb gekocht, (Als jullie de prijs horen snappen jullie waarom: 5 euro per blazer, 2 euro per tregging.) heb ik een nuttige aankoop met mijn moeder gedaan. En iets waar ik eigenlijk ook al lang en deels onbewust naar op zoek was. Een opvallende leuke koffer voor op reis. Ons oog viel op een koffer met mintgroen-, lila en framboos- donkergroene strepen. Die leek perfect! Na wat vragen gesteld te hebben aan de verkoopmedewerker, hebben mijn moeder en ik twee koffers voor mij in dit design gekocht. Een reiskoffer als ruimbagage en een kleiner formaat die mee mag in de cabine! Ik heb nu al zin in de dag dat ik deze ga gebruiken! Daar moet ik nog even geduld voor hebben want de 2e week van september ga ik mijn
nieuwe koffers inpakken voor 3 maanden stage op Terschelling!

 

Weten jullie nog leuke looks voor mijn aankopen? Hoe ik ze het beste kan combineren?

Myrna.

3 gedachtes over “Gastbloggen: “Be patient”

Geef een reactie

