Stijltips: Zomerartikel, verschillende soorten zomeroutfits deel 2

Stijltips voor de zomer deel 2

In het eerste zomerartikel heb ik beschreven wat voor de zomer op dit moment outfits zijn die veel worden gedragen én ook favoriet zijn. Ook heb ik beschreven welke outfits mijn aandacht trekken en waarom inclusief foto’s. Nu is het tijd voor deel 2.
In dit deel ga ik in op het bikiniseizoen, hoedjes, de zwart-wit trend in de zomer, prints en de pastelkleuren.
De zwart-wit trend trekt vooral mijn aandacht omdat ik veel hoor dat zwart-wit een wintertrend is. Daar ben ik het zelf niet helemaal mee eens, omdat het kleuren zijn die je oneindig kunt dragen. Als je maar weet hóe.

B_000012

Het bikiniseizoen, altijd weer even “spannend”

Waarom zou het bikiniseizoen altijd weer spannend zijn? Dit komt vooral omdat je er dan graag sexy uit wilt zien. Slank wilt zijn en dus een strakke buik. Extra oefeningen in de sportschool of een extra rondje hardlopen. Dat herken ik allemaal heel goed hoor. Heb ik ook altijd als de zomer én het bikiniseizoen aanbreekt. Even een extra rondje sportschool! 🙂
Ook heb je echt heel veel verschillende soorten bikini’s en ook badpakken. Zelf ben ik geen ‘badpak-fan’, maar als ik wel eens in de Bijenkorf loop, hebben ze echt superleuke badpakken. Veel variatie ook.
Dat geldt voor bikini’s ook. Veel verschillende soorten en maten. Met franjes of zonder, rood of wit, met balletjes of zonder, bloemenprint, strepen etc. Ik vind het elk jaar ook weer lastig om op zoek te gaan naar een nieuwe bikini.
Ik kan het dan wel alleen over bikini’s en kleuren gaan hebben, maar dat weten jullie vast wel. Daarom ga ik meer in op het creëren van een ‘sexy beach look’.

SONY DSC *Wat deze zomer echt “hot” is, zijn de sleehakken. Die heb je ook in   verschillende hoogtes, dus voor iedereen wat wils.

*Daarnaast is het ook in om een minirokje te dragen. Niet de ordinaire variant, maar de niet ordinaire. Daar kan je zelf voor zorgen door wanneer je een minirokje draagt, de bovenkant wat minder “gewaagd” te kleden. Je hebt ook veel soorten minirokjes en het soort wat je kiest, heeft er al mee te maken. Je kan heel erg sexy zijn met een minirokje zonder dat het minirokje een ordinair beeld uitstraalt.

*Zorg er ook voor dat je voeten goed verzorgd zijn. Voeten zijn in de zomer nogal zichtbaar, dus een bezoek aan de pedicure, is geen verkeerd idee. Kies dan ook voor een zomerse kleur nagellak voor op je tenen.

*Wat ik zelf altijd doe, is mijn haar twee tinten lichter in de zomer. Met ‘highlighten’ dus. In de winter mag het best wat donkerder zijn, terwijl het in de zomer sexier is met twee tinten lichter. Kijk daarvoor even naar het artikel ‘Summerlook by Rob Peetoom

*Zelf vind ik het soms best wel wat hebben om een sexy beach look te creëren met een haarband. Dat geeft net dat beetje extra tijdens je beach look.

*Ga niet naar het strand met te gestyled haar. Een beach look is veel sexier met wat wilder haar, dan gestyled. Je kleedt je meer beach-achtig, waardoor je haar daar ook mee moet mixen. Heel gestyled haar in combinatie met een beach look, is niet echt een beach look.

Hoedjes, voor zowel in de zomer als in de winter

A_031595

Het is niet zo nu het zomer is, dat we geen hoedjes meer kunnen dragen. Zowel in de winter als in de zomer, zijn er volop hoedjes te koop. Hoedjes voor op het strand, hoedjes in combinatie met kleding, hoedjes speciaal voor de zon. Er is van alles!

Zelf ben ik wel een hoedjesmens. In de winter draag ik het wel wat meer, maar in de zomer ook wel. Dan draag ik vooral hoedjes voor de zon.
Het is heel fijn wanneer de zon schijnt, je een hoedje op kunt. Het kijkt prettiger, en de zorgt voor een leuke stijl. Een hoedje geeft dan net even dat kleine beetje extra.
Wat je deze zomer ook voornamelijk ziet, is het strohoedje. Of je nu op vakantie bent of gewoon in Nederland, het strohoedje kom je echt wel tegen.

cf525c1be08c7ff73040e21b3bcdd279 120h479

Je hebt strohoedjes met kralen of met sjaaltjes. Een strohoed met sjaaltje is een wat chiquere uitvoering door het sjaaltje. Zo’n hoedje draag je eerder naar een nette gelegenheid. Een hoedje met kraaltjes, draag je eerder in combinatie met een nonchalante outfit.

Zwart-wit trend in de zomer

Veel mensen vinden zwart-wit geen zomertrend. Wit kan natuurlijk wel, maar in combinatie met zwart is dit dan weer te winters. Het is waar dat zwart een donkere kleur is. Dat weten we allemaal wel. Toch is het geen te donkere kleur voor in de zomer. Het ligt aan de outfit die je draagt.
Die maxi dress van mij is toch ook zwart? En die draag ik echt in de zomer. Ook heb ik voor in de avond nog een zwart kanten jurkje. Die draag ik zomers en winters.
Maar in combinatie met wit, is het nog veel mooier. zwart-wit is namelijk een hele chique combinatie die je dan draagt.
Als je het in de zomer draagt, dan kun je kiezen voor een zwart shortje met daarop een witte blouse, of een top. Zelf vind ik het dan met een blouse heel erg mooi staan. Lekker chique en kak!
Ook heb je van die zwart-witte jurkjes. Superschattig!
Er zijn ook veel verschillende soorten witte bloesjes te koop met zwarte print Bijvoorbeeld strepen, vogels, paarden etc.
Dit vind ik bijvoorbeeld ook echt een supergave blouse. Ben daar echt verliefd op. Op die hele outfit trouwens.
Screen Shot 2013-05-14 at 10_22_51_thumb_548x546Bron.

SONY DSC

SONY DSC

Zwart-witte strepen kunnen natuurlijk ook. Je hebt shirts met strepen in de verticale- en horizontale variant. Het is niet zo dat je dikker wordt van de horizontale variant. Dat is alleen zo wanneer het shirt of de jurk je niet goed past.
Het is wel zo dat niet iedereen strepen kan hebben. Bij de een staat het heel leuk, terwijl het de ander wel dik kan maken.
In principe kan iedereen wel de zwart-wit trend volgen. Die kan je namelijk in zoverre aan je eigen stijl aanpassen, dat het wel staat. Bij je figuur en bij je huids- en haarkleur. Met de zwart-wit trend kun je echt alle kanten op. Jurkjes, shortjes, jeans, blouse etc.

Pastelkleuren, me love it!

Altijd vind ik het weer heerlijk om in de lente of in de zomer pastelkleuren te dragen. Ik vind het namelijk echt een hele romantische look creëren. Waarschijnlijk komt het door de zoete kleuren, maar ik word al romantisch bij het idee om pasteltinten te gaan dragen. Me love it!
Het leuke van pasteltinten is, dat je er veel kanten mee op kunt en dat je die zoete kleurtjes goed met elkaar kunt combineren. Roze met paars, of wit met baby roze, of groen met wit. Je kunt allerlei kanten op met de pasteltinten.
Metallic en de verschillende stofjes combineren goed met elkaar. Het geeft een heel mooie look.
Bij de pasteltinten kun je natuurlijk ook kant dragen. Dat staat ook echt heel tof. Het is juist heel erg mooi om met de pasteltinten te “spelen” en verschillende soorten stofjes met elkaar te combineren. Dat creëert een leuke en toffe look.

Pastel1bron. 615x330_shop-the-trend

bron.

Zijn het geen mooie kleuren? Daar word je toch al blij van als je het ziet? Ik vind het echt romantische kleuren en tinten. Plus dat je ook zomers gekleed bent, omdat het lichte kleuren zijn. En dat staat altijd erg fris tijdens de warme dagen.
Zelf vind ik de pastel trend ook een trend die blijvend is. Vorig jaar kwamen we hem al tegen en nu weer. Het is een mooie trend die ook niet super opvallend is waardoor mensen hem niet meer dragen. Door de zoete en ook zachte kleuren, is het zeker tijdloos. In veel verschillende winkels kom je deze trend ook tegen.
Je kunt het dragen met een kort shortje, maar ook een lange broek, blazers en jurkjes. Je kunt veel verschillende kanten uit met de pastel trend.
Ook is het een zeer makkelijke trend om te combineren.

Prints, prints en nog eens prints!

SONY DSC

Sinds een korte tijd ben ik ook helemaal weg van prints. Een blouse met vogels, of paarden, het maakt niet uit. Ik vind het allemaal te gek. Ook broeken met stippels vind ik de laatste tijd erg tof. Ik heb al een witte broek met zwarte stippels (foto vind je in deze diary) en sinds gisteren heb ik ook deze blauwe broek met witte stippels van Ralph Lauren. Super blij mee!
Het voordeel van prints vind ik dat het altijd leuk staat en nooit saai is vanwege de prints. Je hebt shirts met grote prints, maar ook met hele kleine vogeltjes. (Ik zag er laatst ook een bij de Zara met kleine vogels, superschattig!)
De prints heb je in verschillende kleuren. Zoals de zwarte met paarden, maar ook de blauwe met vogels. Door een blouse of shirt met print te dragen, kun je er heel makkelijk een strakke jeans onder dragen waardoor het toch een mooie en hippe outfit wordt.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Dit is dan deel 2 van het zomerartikel en tevens ook het laatste deel. In de herfst zal ik twee artikelen online zetten over de trends van dat moment. Voor nu, stay tuned en ik hoop dat jullie wat aan de artikelen hebben gehad. 🙂

Liefs,
Sanne

6 gedachtes over “Stijltips: Zomerartikel, verschillende soorten zomeroutfits deel 2

  1. Goede tips! Ik ben zelf ook helemaal fan van de pasteltinten en de zwart&wit trend. Het enige probleem is dat pasteltinten me niet zo leuk staan… Boehoe. 😦 Trouwens, leuke foto’s!

Geef een reactie

