Personal update: Van paardenmeisje tot modemeisje.

Weet je waar ik nu achter kom? Dat ik maar twee -serieus maar twee- foto’s van deze week heb. Het was ook echt een bizar drukke en rare week. Voelde me ook niet echt lekker, en nu ben ik ook ziek. Dat is waarschijnlijk de reden. Daarom ga ik het vandaag even heel anders doen. Hoop dat jullie het leuk vinden. Benieuwd? Lees dan mijn persoonlijke update over mijn jeugd hieronder. Ik heb het over ‘van paardenmeisje tot modemeisje’, over ‘verkeerde beslissingen’ en ‘het moment dat ik gestart ben met schrijven’. Ik ben stiekem wel benieuwd naar jullie reactie, het is toch ook wel een persoonlijk iets..

Van paardenmeisje tot modemeisje

img895836930

Hoe komt het dat ik zo ben veranderd de afgelopen jaren? Eigenlijk kan ik hier zelf ook geen echt antwoord op geven.
Op mijn vierde begon ik met rijden en op mijn elfde kreeg ik mijn eerste pony ‘Maxxie’. Echt een toppertje waarvan ik veel heb geleerd.
Toen ik haar ontgroeid was -in de lengte- kreeg ik een dressuurpaard van drie jaar. Ze wist wat het zadel was, maar verder wist ze helemaal niks. Met vallen en opstaan is het mij gelukt om een dressuurpaard van haar te maken.
Op dat moment ging ik met ander soort mensen om, waardoor ik een paar ‘verkeerde beslissingen’ heb genomen. Ik heb ontzettend veel geleerd van die beslissingen, maar ik heb er wel spijt van. Uiteindelijk maakt dat je tot wie je bent, denk ik maar.
Op mijn zestiende miste ik het rijden zo, dat ik weer een nieuw paard wilde. ‘Allstar’, nog steeds mijn grote liefde wie ik nog elke dag mis. Hij heeft mij laten zien wie ik ben en wat ik wil. Hij was mijn beste maatje, mijn beste vriend en mijn grote liefde.
Zoals jullie weten, volg ik twee studies. Een jong paard trainen en twee studies is teveel. Voor hem ook, want Allstar is een springer en hij moest trainen. Hij is verkocht aan een springstal in Duitsland.

Het moment dat ik ben begonnen met schrijven

Na de verkoop van Allstar, had ik een lege plek. Ik miste hem en had ineens heel veel vrije tijd. Dat moest opgevuld gaan worden. Sinds dat moment ben ik ook begonnen met schrijven. Heel af en toe schreef ik wel eens korte teksten, maar meer niet. Had er geen tijd voor om te schrijven naast zeven dagen per week een paard trainen.
Alle gevoelens, ervaringen en situaties schreef ik op. Ik bleef schrijven. Van stukken tekst ben ik overgegaan op blogs en artikelen schrijven. Dat was ook het moment dat ik ontpopte tot modemeisje. Ik interesseerde mij wel voor kleding, maar met mate. Tijdens het schrijven leerde ik een totaal andere kant van mezelf kennen, waardoor ook mijn kant van mode begon te kriebelen. Sinds dat moment zijn mode en schrijven mijn passies geworden. Nog steeds doe ik het met veel liefde, en ben ook heel erg dankbaar voor alle lieve reacties en feedback die ik krijg op mijn blog. Heel tof van jullie, dank je wel!

Hoe ga ik om met de ‘verkeerde beslissingen’ die ik heb gemaakt in mijn leven?

img974599349Weet je wat ik denk? Dat elk mens wel beslissingen maakt waarvan diegene later denkt, dit was geen goede beslissing. Dat heb ik ook ervaren. Meerdere malen. Natuurlijk heb ik er spijt van, maar ik geloof dat de beslissingen die je op dat moment maakt, goed zijn.  Nu zou ik het anders doen.
Maar hey, ik zou nu niet zo ontwikkeld en gegroeid zijn, als ik die beslissingen toentertijd anders had genomen. Ik ben momenteel echt heel erg veranderd en dat heeft zeker deels te maken met alles wat ik heb meegemaakt en de ‘verkeerde beslissingen’ die ik heb genomen. Ik heb ontdekt dat ik goed ben in schrijven, in mode, in mijn blog. Dat zijn dingen waar ik de laatste tijd ben achtergekomen en waar ik mezelf goed bij voel. Ik weet nu welke studie ik wil gaan doen en wie ik ben. Dat geeft een goed gevoel. De ervaringen en situaties die ik heb meegemaakt zijn toch nog goed geweest.
Hoe ik verder omga met beslissingen die ik nog ga maken en verkeerd kunnen uitpakken? Op dezelfde manier, denk ik. Je kunt het nooit helemaal inschatten, maar je zal toch de beslissingen die je hebt gemaakt, moeten accepteren. Dat heeft ook te maken met accepteren en loslaten. Niet terugkijken, maar vooruit. Dat heb ik wel geleerd in het leven, en dat heeft mij positief veranderd.
Het moment dat je kunt accepteren wat je hebt besloten, is het moment dat je het achter je kunt laten en verder kunt gaan met je leven. Geloof me, wanneer je zoiets meemaakt, ervaar je dat vooruitkijken en loslaten goed voelen. Je gaat je er vrijer door voelen. En dat is precies hoe ik me nu voel. (nu voel ik me beroerd, want heb weer ontstoken lymfeklieren) Vrij en mezelf. Ik accepteer mezelf om wie ik ben en welke beslissingen ik in mijn leven heb gemaakt en nog zal maken. Ook ben ik ontzettend blij en trots met de mensen om mij heen. Zij maken het compleet!

IMG_5910 kopieBe-strong-enough-to-accept-things-and-move-onn

Ik hoop dat jullie dit leuk vinden in plaats van de diary. (die nu fotoloos zou zijn geweest! ) Hoe gaan jullie om met de beslissingen die jullie hebben gemaakt?

8 gedachtes over “Personal update: Van paardenmeisje tot modemeisje.

  1. Fijn dat je jezelf vrij en goed voelt, ik zie aan je dat het goed gaat met je! Vergeet niet dat alles wat je bereikt (of niet bereikt)ben jezelf verantwoordelijk voor, dus je kan trots zijn op jezelf! Ps zorg ook goed voor je lichaam he! Daarmee moet je al je plannen uitvoeren, liefs Pa

Geef een reactie

