Myrna blogt: Terschelling, het Friese eiland.

Terschelling, het Friese eland. Terschelling klinkt voor mij als muziek in de oren. Vroeger als paardenmeisje, ben ik daar vaak geweest met mijn ouders. Ook heb ik daar een vriendin leren kennen met wie ik nog steeds omga. Voor mij staat het eiland bekend om de schapen, paarden en veel fietsen. Héél veel fietsen.
Ook benieuwd wat Myrna jullie te vertellen heeft over dit eiland ver van de kust? Lees dan snel verder en maak kennis met het Friese eiland Terschelling.

Waarschijnlijk is het voor veel mensen momenteel zomervakantie, voor mij ook alleen moet “helaas” al aan de bak. Het begint allemaal weer voor mij.
Al kan je een stage op een waddeneiland misschien ook wel een beetje vakantie noemen. Ja, je leest het goed. Een stage op een waddeneiland. Want dat is wat ik de komende 3 maanden ga doen!

Ik zit op Terschelling waar ik voornamelijk achter de receptie alle kneepjes van de branche toerisme ga leren de komende maanden. Vrijdag 6 september ben ik hier ’s avonds aangekomen met een koffer, een rugzak en een handtas. Even m’n tijdelijke kamer bekijken, bagage neerzetten, kennis maken met mensen van het bungalowpark, boodschappen doen, en omdat ik nog geen zin had om te koken, een patatje halen. Dat was dacht ik mijn avond, totdat een van de mensen van het park een briefje voor de deur had gelegd met de informatie dat er er die avond om 8 uur een bootcamptraining werd gegeven. Een dorpje verderop. Snel sportkleding aan en gaaaaaan! Daar stond ik dan, als ‘nep-eilander’, nog nooit iets van krachttraining gedaan op “squaten” en een mislukte buikspieroefening na. Maar wát was het leuk! Heel afwisselend. En nu een aantal dagen later, voel ik nóg de spierpijn.
998955_234303710059893_529765366_nAfgelopen zaterdag zijn mijn ouders even op het eiland geweest (Half 2 aangekomen, half 6 de boot terug.) om nog 2 koffers met spullen te brengen, stukje van het eiland te zien en kennis te maken met de mensen op stage. En om thee te komen drinken. Gelukkig hebben die er ook vertrouwen in dat het goed gaat komen hier met stage en wonen.
Zondag 8 september had ik nog een dagje vrij. Tot een uur of 1 ’s middags heeft het hard geregend maar daarna gingen de wolken weg en kwam de zon! Ik Heb heerlijk gefietst door de duinen en het bos en ben ook nog naar het strand geweest.
Het is zo mooi hier! In de avond nog even een chill-avondje voor de TV met chips en thee. Maandag 9 september begint mijn 1e stagedag. Ben benieuwd!
Tot blogs,
Myrna.
4 gedachtes over “Myrna blogt: Terschelling, het Friese eiland.

Geef een reactie

