Personal update: ‘Ik ben een denker, ik filosofeer ongeveer alles.’

Herkennen jullie dat gevoel? Dat alles door elkaar heenloopt en dat je niet weet waar je de tijd vandaan moet halen? Ik zit momenteel in een fase waarin alles verloopt zoals het moet verlopen -dit bedoel ik trouwens niet arrogant, want het is zeker ook anders geweest. Ben aan het afstuderen wat ik versneld mag doen, ga februari starten met de opleiding Modemanagement, heb een hele toffe kamer gevonden en heb de meest geweldige support om me heen.
Toch heb ik het gevoel dat alles door elkaar heenloopt en de uren voorbij vliegen. En dan is het ook nog eens zo dat ik teveel wil op een dag. Ik heb nieuwe ideeën voor mijn blog, ik wil mij verder gaan ontwikkelen op verschillende vakgebieden, en ik wil gewoon goed afstuderen.

tumblr_mejtouxP0N1rya2qqo1_500

‘Ik moet dit nog doen en dat nog doen. Ik moet nog samenvattingen schrijven, gesprekken voorbereiden, ideeën voor mijn blog uitwerken, boeken lezen, eindproject in elkaar flansen, bloggen.’ “Moet”? Waarom zie ik alles als moeten? Niks moet toch in het leven.. Ik kan ook stoppen met mijn studie, stage en de dingen waar ik geen zin in heb. Maar wat lost het op? Word ik dan gelukkiger als ik stop met de dingen waar ik op sommige momenten wat minder zin in heb? Nee, want dat betekent dat het mijn einddoel in de weg staat; een carrière in de modebranche. Dat doel kan ik niet bereiken als ik stop met de dingen waar ik even geen zin in heb, of de dingen die ik moet. Je hebt in het leven niet alleen dingen die je leuk vindt, want dan zouden de minder leuke dingen niet bestaan wat er dus op neerkomt dat alle dingen die je doet, niet leuk of juist wel leuk zijn. Dan zijn alle dingen die je doet hetzelfde.

Ook geldt dit voor stress. Ik heb vaak stress omdat ik nog veel moet doen. De uren en dagen vliegen voorbij en ik heb niet alles kunnen doen. Dan lig ik ‘s avonds in bed en blijf ik heel lang nadenken wanneer ik het dan doe, en ben ik boos op mezelf dat ik het niet heb gehaald. Waarom ben ik boos op mezelf, en waarom gun ik mezelf geen nachtrust? Morgen is er toch weer een dag? Dan doe ik morgen wel wat meer.
Stress veroorzaken we allemaal zelf. We veroorzaken stress omdat we teveel nadenken over de dingen die zo zijn en de dingen die wij nog moeten doen. Als we nu wat minder nadenken, gewoon doen en goed plannen? Kunnen we dan de stress niet voorkomen?

Waarom kan ik soms niet stilstaan bij de momenten waarop ik het naar me zin heb? Omdat ik dan in mijn hoofd al met het volgende bezig ben. Ik ben een denker, ik filosofeer ongeveer alles wat ik tegenkom en wat op mijn pad komt. ‘Hoe ga ik dit aanpakken? Wanneer begin ik hiermee?” Dit heeft allemaal te maken met de dingen die bij mij door elkaar heenlopen. Doordat ik zoveel filosofeer, loopt alles door elkaar heen.
Dan beleef en ervaar ik ook nog eens alles in een sneltrein. Ik stap in de sneltrein en ervaar en beleef het op deze manier. Dit geldt ook voor praten. Omdat ik zo snel denk en alles doe, praat ik heel snel. Dit heeft te maken met mijn hersenen die alles heel snel voor mij vertalen, waardoor ik dus ook heel snel praat. En waardoor ik dus het meest van de tijd alles door elkaar doe.

Tegenwoordig beschouw ik de dingen niet meer als moeten, maar als uitdaging. Ik beschouw de dingen als uitdaging en wil deze uitdaging goed afsluiten. Of het nu iets is wat ik heel erg leuk vind, of iets wat ik minder vind. Ik zie het als uitdaging en als einddoel. Ik wil in februari starten met Modemanagement, dus zal ik tijdens het afstuderen moeten afzien en dit niet als moeten ervaren, maar als uitdaging.

Dit geldt ook voor mijn blog. De reden dat ik wat minder blog, is de tijd, maar ook omdat ik met iets nieuws en verfrissend bezig ben. Deze blog ben ik gestart omdat schrijven en mode mijn passies zijn. Dat is nog steeds het geval. Toen ik begon wist ik totaal niet welke kant ik op wilde en wat ik wilde bereiken met mijn blog. Laat staan waar ik over wilde schrijven. Nu ik mezelf ontwikkeld heb, weet ik wat ik wil. morewithfashion.com is een naam die ik zeker tof vind en die mij heeft laten zien wie ik nu daadwerkelijk ben. Nu ik veranderd ben, heb ik een nieuwe naam nodig, een naam die bij mij past en mij inspiratie biedt voor wat ik wil gaan neerzetten met mijn blog.
Hier ben ik momenteel mee bezig. Dit is ook de reden waarom ik tijdelijk even niet blog. Ik ga een andere naam aannemen en heb dan niet veel meer aan dit account. Ik hoop dat jullie dat begrijpen. Zodra ik mijn nieuwe naam heb en mijn domein online staat, plaats ik een berichtje op deze blog dat ik verhuisd ben!

Fijn weekend nog lieve volgers!

Liefs,
Sanne

Geef een reactie

